https://www.traditionrolex.com/16 Editor - Old School (2017) | Muzimax.cz
Editor - Old School (2017)

Editor - Old School (2017)

24.07.2017 - 07:16

EDITOR nebude pro ty, kteří se trochu hlouběji orientují na metalové scéně u našich východních sousedů, nikým neznámým. Já osobně je registruji již od půle devadesátých let, takže tu máme čest se starými mazáky, kteří mají na scéně již svoje odmakáno a mají toho za sebou relativně hodně. Fakt, že podle jména kapelu identifikuji jako známý pojem v tento moment neznamená, že je mám naposlouchané, naprostý opak je pravdou. Proto těchto několik řádků bude mít charakter recenze debutového alba, ta předchozí si budu muset postupně nastudovat, „Old School“ mi velmi solidně přestavilo receptory z téměř netečnosti na spokojené pomlaskávání a chuť si poskočit a zakřepčit. Naposloucháno krom tohoto alba nemám vůbec nic, pouze vyčtenou povědomost o vícerých stylových a výrazových veletočích, které vždy nedopadly zrovna nejlépe. „Old School“ by mělo reflektovat tvář kapely do roku 2004, která byla pro kapely dlouhodobě typická – metal / HC crossover, který mě v pár případech bavil, a v těch pár případech baví dodnes. EDITOR nejsou z podstaty žádní stylotvorci, revolucionáři nebo nedejbůh vizionáři. Novinkový kotouček se „Old School“ nejmenuje jen tak náhodou. Tenhle styl si svých pár minut slávy dávno užil, já ten mžik rovněž zažil, a je mi po čertech jasné jak ona ošidná „módnost“ dokáže vedle vzniku zásadních záseků nadělat za paseku a kdy onen preferovaný styl pak chce hrát každý kotelník.

EDITOR si natočili album, album, které baví neposledně je samotné, a další následnosti jsou pak vcelku logické. Tento styl byl, je a bude založen na přímočaré energii a uvěřitelnosti celku, kdy přílišná vypiplanost a virtuozita působí rušivým dojmem a ani se sem nijak smysluplně nehodí. Molotovův mix energie a tvrdost v podání EDITOR má bezpochyby tolik síly, že se výrazněji nezadýchává a valí to z kopce po celý hrací čas „Old School“. Při důkladném rozpitvání lze najít několik nectností, tyto však ruku v ruce s přímočarostí a řekněme i syrovostí samotného výrazu EDITOR nejsou nic fatálního. Bez těchto některých těžkopádností by dokonalost nakladla vejce a pak kdo by to pak hubil, až se to přemnoží :).  Bývaly doby, a tyhle se pravidelně opakují, říkám tomu má melodická a brutální období, kdy jsem se rochnil v progresivních a komplikovaných záležitostech. Zrovna teď, když smolím tyto kostrbaté řádky, je na tahu období brutální, a s ním v závěsu slina na hrubé, neotesané a energetické šlehy. „Old School“ mi prostě přišlo pod čumes v pravý čas, což zas na druhou stranu nesnižuje v objektivním měřítku jeho kvality. EDITOR, pokud navazují na to nejlepší, co od nich na tento svět vylezlo, tak to podpořeno bezmála čtvrtstoletím fungování kapely dopadlo prostě takhle a ne jinak.  „Old School“ jako celek mě zase vrátil o více, než dvacku járů zpátky, kdy jsem sjížděl zhusta PRO-PAN a BIOHAZARD, a v záchvatech pozitivního smyšlení někdy i DOG EAT DOG. Slovenská verze v současném znění není vůbec k zahození a nejedná se ani náhodou o béčkovou náhradu. I bez angličtiny to funguje bez kazu, což by opačně byl poněkud problém už kvůli omezení maximální sdělnosti textů. „Old School“ toho příliš nechybí a toho, co má a co obsahuje, je habakuk a navíc v solidním balení, které se možná někomu nebude příliš líbit, protože není v žádném luxusním stylu a není už vůbec dle současných kritérií pro blbečky, je to poctivé metalové / HC řemeslo od starých psů, kteří již dávno neřeší, co se od nich čeká a dělají si prostě to, co chtějí a hlavně … co baví hlavně je samotné.

Medyed (Metal-Line)

Fotogalerie