Obrovská dávka rocku v nové desce kapely Grog Mona Lisa ze Stodolní

07.12.2016 - 16:37

Autor: Dominik Holomáč

V současnosti není moc kapel, které by se na bigbítové scéně udrželi více jak dvě desítky let a měly posluchačům stále co říct. Jednou takovou je bohumínská kapela Grog, která vznikla v roce 1994 na troskách rychvaldské kapely Capitol. Tou za šest let svého trvání prošlo 32 muzikantů, což aspiruje minimálně na celorepublikový rekord.

Kapela Grog nedávno vydala své v pořadí šesté album Mona Lisa ze Stodolní, na kterém pracovala několik let. Musím uznat, že se to čekání opravdu vyplatilo. Už od prvního songu nás album vtáhne svojí energií do děje a nepustí vás po celou dobu poslechu všech patnácti písní. Opravdové rockové pecky se střídají s pomalými rockovými baladami a každý fanoušek bigbítu si přijde na své. Při poslechu čtvrté skladby v pořadí je naprosto jasné, proč album nese název právě podle této skladby. Je to prostě lahůdka, o čemž se můžete přesvědčit v živém videu z koncertu níže, kde to s kapelou rozjel i kytarový mág Civoš, který s muzikanty z Grogu na albu spolupracoval. Tímhle albem kapela svojí syrovostí jasně dokazuje, že se právem řadí mezi naše přední rockové formace, a že i po těch třiadvaceti letech na scéně s šesti vydanými tituly (plus jeden singl) má posluchačům stále co nabídnout. O tom svědčí i meziroční posun o 31 míst v letošní anketě Český Slavík Mattoni.

Jsem přesvědčený, že by tohle album mohlo oslovit širokou rodinu rockových fandů. Nemám nic, co bych z mého poslechu albu Mona Lisa ze Stodolní vytknul, kapela si hraje s chutí svoje a dělá to výborně. Můžu tedy tuto fošnu opravdu doporučit. A vy, co jste kapelu Grog ještě „neobjevili“, máte jedinečnou příležitost svůj nedostatek napravit a zmíněné album si objednat na grog.music@seznam.cz . Až tak učiníte, posuňte volume na max a přeji hezký poslech.

Dominik Holomáč

Fotogalerie